Να τελειώνουμε με την διατεταγμένη χυδαιολογία
των παρατρεχάμενων του παρακράτους
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΑΖΑΚΗ ΣΕ ΟΛΑ
"τα επώνυμα και ανώνυμα καρακόλια που κρύβονται πίσω από εικόνισμα του Μίκη"
Αγαπητοί φίλοι,
Η επιστολή παραίτησης - για την οποία έγινε τόσος θόρυβος - ήταν αυστηρώς προσωπική υπόθεση και απευθυνόταν προσωπικά στον Μίκη, ο οποίος είναι γνώστης όλων των στοιχείων στα οποία αναφέρομαι έμμεσα. Δεν ήταν δική μου επιλογή να δημοσιοποιηθεί. Σκοπός μου ήταν να αποχωρήσω ήσυχα και χωρίς θόρυβο για να μην δοθεί η εντύπωση της διάσπασης, ούτε να τεθεί δίλημμα στα μέλη της Σπίθας. Αρχή μου πάντα ήταν ότι η απόφαση του τι θα κάνει κάποιος, ανήκει αποκλειστικά στον ίδιο. Και πρέπει να την παίρνει όχι με βάση τις όποιες διαρρέουσες πληροφορίες, αληθινές ή ψεύτικες, όπως συμβαίνει πάντα με όλους τους υποταχτικούς ηλίθιους και τους πνευματικά ανάπηρους ειδωλολάτρες, αλλά με βάση το τι αντιλαμβάνεται ο ίδιος, τι τον διδάσκει η ίδια η εμπειρία του.
Η δημοσιοποίηση της επιστολής δεν έγινε από εμένα. Έγινε από το περιβάλλον του Μίκη και αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της κεντρικής Σπίθας, ώστε να ξεκινήσει ένας οχετός λάσπης εναντίον μου. Προσωπικά αιφνιδιάστηκα από το γεγονός ότι οποιοδήποτε υποκείμενο και ανώνυμος τρωγλοδύτης του πολιτικού υποκόσμου μπορούσε να αναρτήσει στην κεντρική ιστοσελίδα της Σπίθας υβρεολόγιο εναντίον μου. Ιδίως όταν η ίδια η κεντρική ιστοσελίδα δεν ήταν διαθέσιμη εξυπαρχής για αποφάσεις ή κείμενα Σπιθών που δεν ήταν αρεστά στους διαχειριστές της. Ειλικρινά κάτι τέτοιο δεν το έχω δει να συμβαίνει πουθενά αλλού, σε καμμιά άλλη οργάνωση. Τέτοια αναξιοπρέπεια και χυδαιότητα πολύ δύσκολα θα βρει ιστορικό ανάλογο. Ποτέ μου δεν περίμενα μια τέτοια επιβεβαίωση της δράσης του παρακράτους εντός της κεντρικής Σπίθας. Τώρα αν κάποιοι προτιμούν να παραβλέπουν αυτήν την επιβεβαίωση και εξακολουθούν να ζητούν από εμένα να «τεκμηριώσω» τις καταγγελίες μου, τότε είναι άξιοι της μοίρας τους. Στην κεντρική Σπίθα και στο περιβάλλον του Μίκη δεν υπήρξε από την πρώτη κιόλας στιγμή ίχνος διάθεσης για την οικοδόμηση μιας οργάνωσης στη βάση της άμεσης δημοκρατίας και των ανοιχτών διαδικασιών. Από την αρχή η συμβουλευτική διχάστηκε ανάμεσα σε εκείνους που πήγαν να αδράξουν μια θαυμάσια ευκαιρία για να επιβληθούν ελέω Υψίστου και σ' εκείνους που πάσχιζαν να δουν την Σπίθα να μένει πιστή στις αρχές της αυτοοργάνωσης και της άμεσης δημοκρατίας. Το γεγονός ότι κανένας από τη δεύτερη ομάδα δεν έχει μείνει στη συμβουλευτική, λέει πολλά. Όταν με κάλεσαν να μπω στη συμβουλευτική δεν μου είπαν ότι μπαίνω σε μαγαζί και μάλιστα σε μαγαζί με φανερό, αλλά και αφανή, ιδιοκτήτη. Αν μου το είχαν πει εξαρχής δεν θα είχα δεχτεί να μπω. Αυτό που με τράβηξε δεν ήταν οι «θεόπνευστες» ομιλίες του Μίκη, αλλά η ελπίδα του κόσμου ότι κάτι μπορούσε να βγει από την Σπίθα. Πίστευα ότι αν κατορθώναμε να κρατήσουμε ένα επίπεδο πολιτικού διαλόγου, αλλά και ανοιχτές διαδικασίες με ελεύθερη ζύμωση, όπου η βάση αποφασίζει και όχι κάποιοι ελέω Θεού ηγήτορες, τότε είχε νόημα να βρίσκεται κανείς εκεί για να απευθυνθείς στους δεκάδες χιλιάδες που αρχικά ανταποκρίθηκαν στο πατριωτικό κάλεσμα του Μίκη.Τώρα καταλαβαίνω ότι η ένταξή μου στη Σπίθα χάλασε τα σχέδια σε πολλούς. Γι' αυτό και με κατηγορούν για το γιατί πήγα. Ήθελαν εξαρχής να χαρίσουν μερικές χιλιάδες κόσμου που πλησίασε στην αρχή την Σπίθα στις δυνάμεις που κινούσαν τα νήματα από το παρασκήνιο. Κάποιοι από μέσα και κάποιοι άλλοι απ' έξω είχαν στήσει πολύ καλά το κόλπο. Όποιος προσέγγιζε ή εντασσόταν στην Σπίθα, ήθελε, δεν ήθελε, αποκτούσε την ρετσινιά του «εθνικοσοσιαλιστή» και έτσι εξασφαλιζόταν ότι για πρώτη φορά στην Ελλάδα ο «εθνικοσοσιαλισμός» αποκτούσε λαϊκή απήχηση. Όμως, άνθρωποι σαν κι εμένα, τον Ληναίο κι άλλους πολλούς τους χάλασαν την μανέστρα. Και τώρα σαν μυξοπαρθένες μας κατηγορούν ότι κάναμε λάθος που ενταχθήκαμε από την αρχή και δεν τους αφήσαμε ήσυχους να ολοκληρώσουν το έργο τους. Άξιος ο μισθός τους, όπου κι αν ανήκουν.Γνώριζα πολύ καλά ότι στο βαθμό που υπήρχε μια απόλυτη ελευθερία δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα, γιατί ήξερα ότι η ανοιχτή αναμέτρηση στο πεδίο των επιχειρημάτων και των ιδεών δεν υπήρχε περίπτωση να αφήσει περιθώρια σε αντιδραστικές λογικές και επιρροές. Κάτι που έτρεμαν από την πρώτη στιγμή ορισμένοι άλλοι στη συμβουλευτική και γύρω από τον Μίκη, οι οποίοι δεν ήθελαν με κανένα τρόπο να ριζοσπαστικοποιήσει η Σπίθα τον πολιτικό της λόγο. Ήθελαν μόνο να καταγγέλλει το πολιτικό σύστημα, αλλά να μην θίγει τα συμφέροντα που συνδέονται με το χρέος της χώρας, ούτε να θέτει θέμα Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ήθελαν να μιλά για εθνική ανεξαρτησία, αλλά μόνο απέναντι στους νεοθωμανούς της Τουρκίας και όχι θέτοντας θέμα αποδέσμευσης από ΕΕ και ΝΑΤΟ. Ήθελαν να καταγγέλλει την κομματοκρατία, αλλά επουδενί δεν ήθελαν να θέτει θέμα δημοκρατίας με όρους λαοκρατίας, δηλαδή λαϊκής κυριαρχίας. Ήθελαν να προτάσσει το εθνικό, του «ανάδελφου έθνους», αλλά με κανένα τρόπο να μην το συνδέει με το κοινωνικό και το ταξικό. Έτσι ευθύς εξαρχής ξεκίνησαν μια ολόκληρη εκστρατεία λάσπης πριν καν υπάρξει θέμα καταγγελιών. Καταγγέλθηκε η Σεισάχθεια σαν μια σκοτεινή οργάνωση που υποτίθεται ότι ήθελε να καταπιεί την Σπίθα. Μάλιστα αυτοί που την κατήγγειλαν περισσότερο ήταν εκείνοι με το πιο βεβαρημένο πολιτικά μητρώο και με τις πιο ύποπτες διασυνδέσεις. Προσωπικά ποτέ δεν με απασχόλησε αυτή η λασπολογία, γιατί η δουλειά μου και η προβολή της δεν εξαρτήθηκε ούτε μια στιγμή από την Σπίθα. Ούτε βέβαια η Σεισάχθεια και οι αγωνιστές που την απαρτίζουν είχαν καμμιά ανάγκη να αποδείξουν σε άκαπνους ρεμπεσκέδες του πολιτικού περιθωρίου το τι είναι και το τι επιδιώκουν. Άλλωστε όποιος ήθελε να μάθει για την Σεισάχθεια, μπορούσε να το κάνει ερχόμενος στις συναντήσεις της κάθε Δευτέρα στην Έταιρεία Ελληνων Σκηνοθετών, ή να συνδεθεί με τις επιτροπές δράσης της που λειτουργούν δημόσια και ανοιχτά πολύ πριν υπάρξει Σπίθα. Οι απόψεις μου και η όποια αναγνώρισή τους δεν προήλθε, ούτε είχε την παραμικρή σχέση με την ένταξή μου στη Σπίθα. Από την ένταξή μου στη συμβουλευτική δεν κέρδισα απολύτως τίποτε. Αντίθετα μου στοίχισε σε ευρύτερη απήχηση, ενώ εμμέσως χρεώθηκα με απόψεις και πρακτικές τελείως ξένες με την ιδεολογία και τα πιστεύω μου. Ενώ πολιτικά λερώθηκα από την «συγκατοίκησή» μου με πρόσωπα που από καιρό έχουν ξοφλήσει για την κοινωνία και έχουν στιγματιστεί ανεξίτηλα. Δημοκρατία, έστω και τυπική, με λογικές αυτοδίκαιων Αρχηγών δεν μπορεί να υπάρξει. Από την πρώτη στιγμή η όλη προσπάθεια ήταν να επιβληθεί μια δικτατορία της Ανώτατης Αρχής του "Οδηγητή του Κινήματος" και μερικών δικών του εγκάθετων πάνω στον κόσμο που προσέγγισε την Σπίθα. Αρκετοί από την συμβουλευτική έφεραν μαζί τους την ιδεολογία του φύλαρχου, που άλλωστε τους διέκρινε σε όλη τους την πολιτική διαδρομή. Προσωπικά διαφώνησα από την πρώτη στιγμή. Αυτό φαίνεται και από την επιστολή που έστειλα στην συμβουλευτική στις 25/2, την οποία μπορεί να διαβάσει κανείς στο blog μου και η οποία ποτέ δεν συζητήθηκε στην συμβουλευτική, ούτε πάρθηκε υπόψη στα απανωτά οργανωτικά σχέδια όπου το ένα ήταν χειρότερο από το άλλο. Από τότε βρέθηκα πολλές φορές στα πρόθυρα παραίτησης από τη συμβουλευτική και την κεντρική Σπίθα. Κάθε φορά με σταματούσε η παράκληση συναγωνιστών και απλών ανθρώπων που έβλεπαν στην Σπίθα μια ελπίδα. Άλλωστε γι' αυτούς είχα δεχτεί να συμμετάσχω στη συμβουλευτική και για κανέναν άλλον. Όμως, το ποτήρι ξεχύλησε όταν στις 20/3 αναρτήθηκε ανώνυμη ανακοίνωση προς όλες τις Σπίθες, όπου αναφερόταν η αποχώρηση της Σπίθας από την εκδήλωση πολιτικής διαμαρτυρίας στο Σύνταγμα, την οποία προετοίμαζαν κινήματα, φορείς και σύλλογοι πολιτών και εργαζομένων. Ανάμεσα στα άλλα η ανακοίνωση εκείνη έλεγε: «Η στρατηγική που ακολουθούμε είναι να επιτύχουμε τούς σκοπούς μας με τις δικές μας δυνάμεις, χωρίς συνεργασίες που προκαλούν συγχύσεις, χωρίς να δίνουμε το δικαίωμα εκμετάλλευσης τού κύρους μας για σκοπούς άλλων, και ιδιαίτερα να μάς εκλαμβάνουν ως ουρά άλλων κινημάτων. Θα προχωρήσουμε με αυτοδυναμία και διαφάνεια, σε ένα παλλαϊκό μέτωπο σωτηρίας τής Πατρίδας, στο οποίο καλούμε όλους όσους αγαπούν την Ελλάδα να συμμετάσχουν.»
Η απόφαση να μην συμμετάσχει η Σπίθα είχε παρθεί από το ανακτορικό συμβούλιο, μιας και έτσι λειτουργούσε εξαρχής η συμβουλευτική, ερήμην μου και χωρίς κανείς να κάνει τον κόπο να με ενημερώσει επίσημα, ή να ζητήσει τη γνώμη μου. Πολύ περισσότερο όταν μια βδομάδα νωρίτερα ο ίδιος ο Μίκης μου είχε αναθέσει να μιλώ σ' αυτά τα κινήματα εκ μέρους του. Το πρόβλημα βέβαια με την ανακοίνωση αυτή δεν ήταν η αποχώρηση αυτή καθαυτή, αλλά το τι επικαλείται: Κάποιοι, δηλαδή εγώ, η Σεισάχθεια, το Δεν Πληρώνω, η Άμεση Δημοκρατία, οι Φορτηγατζίδες, οι Γιατροί, σωματεία και σύλλογοι εργαζομένων και άλλα κινήματα βάσης, είχαμε την πρόθεση να «καπελώσουμε» την Σπίθα και να «εκμεταλλευθούμε το κύρος» της! Κι αυτό γιατί; Γιατί είχαμε ζητήσει την συνδρομή της Ορχήστρας Μίκη Θεοδωράκη στην εκδήλωση. Και σαν κατακλείδα ανακοίνωνε ένα «παλλαϊκό μέτωπο σωτηρίας της Πατρίδας» αποκλειστικής ιδιοκτησίας της Σπίθας, όπου συμμετέχουν μόνο όσοι «αγαπούν την Ελλάδα». Επομένως όποιοι δεν τυχαίνουν της έγκρισης των εγκάθετων της Σπίθας αποτελούν μιάσματα και ανθέλληνες, οι οποίοι φυσικά δεν έχουν καμιά θέση στο «παλλαϊκό μέτωπο σωτηρίας της Πατρίδας». Αν αυτό δεν ήταν αναβίωση της φασιστικής ιδεολογίας της εθνικοφροσύνης της δεκαετίας του '60, τότε τι ήταν; Όπως ήταν φυσικό, μετά από μια τέτοια δημόσια εκδήλωση ιδεολογικού εκφασισμού, ήμουν έτοιμος να αποχωρήσω και μάλιστα με δημόσια καταγγελία. Με σταμάτησε πάλι η παράκληση συναγωνιστών, τους οποίους γνώρισα εντός της Σπίθας και κέρδισαν την προσωπική μου εκτίμηση για την ακεραιότητα και το ήθος τους. Ας δώσουμε τη μάχη για να μην τους χαρίσουμε τον Μίκη. Αυτό με κράτησε, αν και πίστευα ότι η μάχη ήταν χαμένη. Αυτό που διαπίστωσα από την πρώτη στιγμή ήταν ότι όποιος έγλειφε περισσότερο τον Μίκη, όποιος τον κολάκευε μέχρι αηδίας, αυτός πέρναγε και τις θέσεις του. Προσωπικά δεν ήμουν ποτέ αυλοκόλακας, ούτε σφουγγοκολάριος και δεν πρόκειται να γίνω για χάρη οποιουδήποτε. Επιπλέον διαπίστωσα ότι υπήρχε μια πολύ «περίεργη» ανοχή των φασιστικών πρακτικών και αντιλήψεων, όπως π.χ. του ΠΟΛΙΤΙΖΩ, όπως και μια πολύ στενή σχέση με το κύκλωμα Μητσοτάκη-Βαρδινογιάννη-Εμφιετζόγλου. Ενώ οι λογικές περί "εθνοσωτηρίου" διακυβερνήσεως της χώρας από "προσωπικότητες" έβρισκαν απήχηση ακόμη και στον ίδιο τον Μίκη. Αρκεί να συμπεριλαμβάνεται κι αυτός σ' αυτά τα σχέδια. Τα δε κείμενα οργανωτικού (Δημητροκαλικής εμπνεύσεως) εύκολα μπορεί να βρει κανείς τις πηγές τους στο National Endowment of Democracy (βιτρίνα της CIA) και στο American Heritage Foundation (της ευαγγελικής ακροδεξιάς που στηρίζει την οικογένεια Μπους). Όποιος θέλει να τα βρει είναι πολύ εύκολο. Το γεγονός ότι ορισμένοι της συμβουλευτικής βρήκαν πολλά να πουν εναντίον μου και εναντίον της Σεισάχθειας, πάντα εν απουσία μου, αλλά ως δια μαγείας δεν βρήκαν τίποτε να πουν για όλα τα παραπάνω, σημαίνει πολλά για τα σχέδια που υπηρετούν. Όπως μπορεί να καταλάβει κανείς σε μια τέτοια οργάνωση δεν μένει κανένας που έχει έστω και στοιχειωδώς δημοκρατικές αρχές. Μαζί με άλλους έδωσα τη μάχη να απαλλαγεί η κεντρική Σπίθα και ο ίδιος ο Μίκης από τις επιρροές αυτές. Για μια στιγμή πιστέψαμε ότι τα καταφέραμε με την ανακοίνωση του Μίκη περί οργανωτικού της 1/4. Είχε προηγηθεί μια συνάντηση το προηγούμενο απόγευμα στο σπίτι του Μίκη, όπου μου είχε ζητήσει παρουσία τρίτων να «αφοσιωθώ» στην Σπίθα. Του απάντησα ότι εγώ έχω αφοσιωθεί στη δημιουργία ενός νέου ΕΑΜ. Ο Μίκης μου απάντησε ότι αυτό ήταν το όνειρό του, λίγο πριν κλείσει τα μάτια του να δει την αναγέννηση του ΕΑΜ. Τότε του εξήγησα τόσο εγώ, όσο και οι υπόλοιποι που παραβρίσκονταν εκεί ότι πρέπει να ξεφορτωθεί όλο τον συρφετό του παρακράτους που είχε διεισδύσει στη Σπίθα και να ξεκινήσουν όλα από το μηδέν με μόνο κεκτημένο την διακήρυξη της 1ης Δεκέμβρη. Ο Μίκης τα δέχτηκε όλα και ξεκινήσαμε να καθαρίζουμε την κόπρο του Αυγεία, η οποία δυστυχώς όπως ανακαλύψαμε είχε διεισδύσει παντού. Στις 2/4 αναρτήθηκε, μετά από απαίτηση του ίδιου του Μίκη, δικό μου κείμενο με τίτλο το "κίνημα δεν χρειάζεται υποταχτικούς και υπάκουους", όπου μιλούσα για χιτλερικές πρακτικές μέσα στη Σπίθα, για προπηλακισμούς και άλλα. Ήταν το μοναδικό κείμενο που έγραψα και ανάρτησα στην κεντρική Σπίθα από την αρχή της ένταξής μου στη συμβουλευτική. Όσοι αναρωτιούνται τι είναι αυτά που καταγγέλλω στην επιστολή παραίτησής μου θα τους παρότρυνα να ξαναδιαβάσουν εκείνο το κείμενο. Θα διαπιστώσουν ότι μιλώ πολύ συγκεκριμένα και φωτογραφίζω καταστάσεις που οδήγησαν τις 200 αρχικές Σπίθες των μερικών χιλιάδων μελών να καταντήσουν 50 «εγκεκριμένες» Σπίθες με περίπου 600 μέλη.Κανείς δεν αντέδρασε τότε. Κανείς δεν φάνηκε να αναρωτιέται. Κανείς από όλους αυτούς που ξαφνικά ξύπνησαν με τις υποτιθέμενες καταγγελίες της επιστολής παραίτησής μου, δεν αναρωτήθηκε τότε τι σήμαιναν όλα εκείνα που έγραφα. Ούτε φυσικά εγώ αποπέμφθηκα ως "συκοφάντης". Γιατί άραγε; Γιατί τότε κανείς δεν τόλμησε να βγει ανοιχτά και να με πει «συκοφάντη»; Γιατί τότε όλοι οι επώνυμοι και ανώνυμοι υβρεολόγοι είχαν λουφάξει; Μόνο ο Δημητροκάλης έστειλε μια «απάντηση» που χρέωνε τις χιτλερικές πρακτικές στον Μίκη. Έτσι, μετά από απειλές και εκβιασμούς του Μητσοτακικού παρακράτους, το οποίο ελέγχει το πολύ στενό προσωπικό περιβάλλον του Μίκη, το κείμενο κατέβηκε μέσα σε 2-3 μέρες χωρίς θόρυβο.Μετά από μια εβδομάδα ο Μίκης απέδειξε ότι η στροφή επί του οργανωτικού ήταν όντως πρωταπριλιάτικο αστείο και αποκατέστησε το σκοτεινό κύκλωμα και τους ανθρώπους του που τον περιβάλουν ασφυκτικά. Κι έτσι δεν έμενε τίποτε άλλο για εμάς, τον Ληναίο και εμένα, μαζί με αρκετούς άλλους "ανώνυμους" πρωτεργάτες της κίνησης από το να παραιτηθούμε. Τη δική μας παραίτηση έχουν ακολουθήσει κι άλλες, με επιστολές πολύ πιο καυστικές από τις δικές μας, αλλά το προσωπικό περιβάλλον του Μίκη δεν τολμά να τις δημοσιοποιήσει. Αυτό που ακολούθησε ειλικρινά δεν το περίμενα. Όχι μόνο δεν περίμενα την δημοσιοποίηση της επιστολής παραίτησής μου, μιας και έκανα την χάρη σ' όλους εκείνους που σχεδόν από την αρχή πίεζαν για την αποπομπή μου, αλλά ούτε περίμενα τα παραληρήματα με την υπογραφή του Μίκη που ακολούθησαν, που μόνο ειδικοί ψυχίατροι μπορούν να ερμηνεύσουν. Αυτό που περίμενα ήταν να βγει στην επιφάνεια όλος ο βόθρος εναντίον μου από τα υποκείμενα που έλεγχαν εξαρχής και δεν έπαψαν ποτέ να ελέγχουν την κεντρική ιστοσελίδα της κίνησης. Όπως επίσης περίμενα και τις φασιστικού τύπου παρεμβάσεις ενάντια σε εκείνες τις Σπίθες, οι οποίες παραμένουν πεισματικά ανεξάρτητες και πιστές στην διακήρυξη της 1ης Δεκέμβρη. Γι' αυτό άλλωστε είχα αρνηθεί, μετά από την δημοσιοποίηση της παραίτησής μου, να εμφανιστώ ως ομιλητής σε Σπίθες, ακόμη κι αν αυτές επέμεναν στην πρόσκλησή τους. Με κανένα τρόπο δεν ήθελα, ούτε θέλω να δώσω πάτημα σε παρακρατικές πρακτικές ενάντια σε Σπίθες και Σπιθιστές, όπως συνέβη π.χ. με την Σπίθα Ηρακλείου, την οποία και είχα προειδοποιήσει για το τι θα συνέβαινε αν επέμενε στην πρόσκλησή της. Βλέπετε η αποστολή των εν λόγω υποκειμένων είναι να στηρίξουν τον επίσημο εκφασισμό της πολιτικής ζωής της χώρας μέσα από κάποιο σχήμα «εθνοσωτήριας» διακυβέρνησης, εξασφαλίζοντας τις ευλογίες του Μίκη, το οποίο θα έρθει να καταλύσει ακόμη κι αυτές τις λιγοστές λαϊκές ελευθερίες που έχουν απομείνει σ' αυτόν τον τόπο. Τον ίδιο εκφασισμό που υπηρετεί ο νέος Παπαδόπουλος, ονόματι Αλέκος, όπως και η πρόσφατη πρωτοβουλία των Ακαδημαϊκών, η έλευση του Σερ Μαρκεζίνη, οι παρασκηνιακές κινήσεις του «προσβληθέντος» Προέδρου της Δημοκρατίας και οι διαρκείς πιέσεις των μεγάλων καναλαρχών. Μετά από όλα αυτά ο καθένας δεν έχει παρά να αναλάβει τις ευθύνες του. Όποιος θέλει να υπηρετήσει σκοτεινές υποθέσεις δεν έχει παρά να προσποιηθεί ότι δεν ξέρει τίποτε για την ταμπακέρα και ότι για όλα φταίει ο Καζάκης. Κανένα πρόβλημα. Το τι είναι ο καθένας, τι εκφράζει και σε τι είναι αφοσιωμένος το αποδεικνύει πάντα η πράξη. Σε όλα αυτά αναφέρομαι για πρώτη και τελευταία φορά. Δεν με ενδιαφέρει ποιος θα με πιστέψει, γιατί δεν κάνω αγώνα δημοτικότητας, ούτε ψάχνω για οπαδούς. Άλλωστε για μένα το κεφάλαιο Σπίθα έχει κλείσει οριστικά. Αυτό σήμαινε το «χέστηκα» που είπα στις Σπίθες Κύπρου και αναφερόταν ειδικά σε όλους εκείνους που τόσο καιρό ασκούνται στη χυδαία φημολογία εναντίον μου στο παρασκήνιο, μιας και ήταν πάντα αρκετά άνανδροι και αρκούντως θρασύδειλοι για να με αντιμετωπίσουν κατά πρόσωπο. Κι επειδή δεν πρόκειται να χαραμίσω ούτε λέξη παραπάνω για το όλο ζήτημα, όποιος επιμένει να χυδαιολογεί με βάση την παραίτησή μου τότε το μόνο που του αξίζει είναι η τόσο πρέπουσα αν και αθυρόστομη απάντηση του Καραϊσκάκη. Αυτό έχω να πω κι εγώ σ' όλα τα επώνυμα και ανώνυμα καρακόλια που κρύβονται πίσω από εικόνισμα του Μίκη. Αυτό δεν σημαίνει ότι όσοι παραιτηθήκαμε από την κεντρική Σπίθα, αποχωρούμε και από το κίνημα. Ούτε έχουμε ξεγράψει πολλούς άξιους αγωνιστές που βρίσκονται ακόμη στη Σπίθα. Αντίθετα. Τόσο εγώ, όσο και όλοι οι άλλοι εξακολουθούμε να δίνουμε το παρών και να παλεύουμε για τον συντονισμό και τη συλλογική δράση ενός αυθεντικά δημοκρατικού και λαϊκού κινήματος για την ανατροπή του υπάρχοντος καθεστώτος. Τα υπόλοιπα θα τα βρούμε στους δρόμους του αγώνα.
Η απόφαση να μην συμμετάσχει η Σπίθα είχε παρθεί από το ανακτορικό συμβούλιο, μιας και έτσι λειτουργούσε εξαρχής η συμβουλευτική, ερήμην μου και χωρίς κανείς να κάνει τον κόπο να με ενημερώσει επίσημα, ή να ζητήσει τη γνώμη μου. Πολύ περισσότερο όταν μια βδομάδα νωρίτερα ο ίδιος ο Μίκης μου είχε αναθέσει να μιλώ σ' αυτά τα κινήματα εκ μέρους του. Το πρόβλημα βέβαια με την ανακοίνωση αυτή δεν ήταν η αποχώρηση αυτή καθαυτή, αλλά το τι επικαλείται: Κάποιοι, δηλαδή εγώ, η Σεισάχθεια, το Δεν Πληρώνω, η Άμεση Δημοκρατία, οι Φορτηγατζίδες, οι Γιατροί, σωματεία και σύλλογοι εργαζομένων και άλλα κινήματα βάσης, είχαμε την πρόθεση να «καπελώσουμε» την Σπίθα και να «εκμεταλλευθούμε το κύρος» της! Κι αυτό γιατί; Γιατί είχαμε ζητήσει την συνδρομή της Ορχήστρας Μίκη Θεοδωράκη στην εκδήλωση. Και σαν κατακλείδα ανακοίνωνε ένα «παλλαϊκό μέτωπο σωτηρίας της Πατρίδας» αποκλειστικής ιδιοκτησίας της Σπίθας, όπου συμμετέχουν μόνο όσοι «αγαπούν την Ελλάδα». Επομένως όποιοι δεν τυχαίνουν της έγκρισης των εγκάθετων της Σπίθας αποτελούν μιάσματα και ανθέλληνες, οι οποίοι φυσικά δεν έχουν καμιά θέση στο «παλλαϊκό μέτωπο σωτηρίας της Πατρίδας». Αν αυτό δεν ήταν αναβίωση της φασιστικής ιδεολογίας της εθνικοφροσύνης της δεκαετίας του '60, τότε τι ήταν; Όπως ήταν φυσικό, μετά από μια τέτοια δημόσια εκδήλωση ιδεολογικού εκφασισμού, ήμουν έτοιμος να αποχωρήσω και μάλιστα με δημόσια καταγγελία. Με σταμάτησε πάλι η παράκληση συναγωνιστών, τους οποίους γνώρισα εντός της Σπίθας και κέρδισαν την προσωπική μου εκτίμηση για την ακεραιότητα και το ήθος τους. Ας δώσουμε τη μάχη για να μην τους χαρίσουμε τον Μίκη. Αυτό με κράτησε, αν και πίστευα ότι η μάχη ήταν χαμένη. Αυτό που διαπίστωσα από την πρώτη στιγμή ήταν ότι όποιος έγλειφε περισσότερο τον Μίκη, όποιος τον κολάκευε μέχρι αηδίας, αυτός πέρναγε και τις θέσεις του. Προσωπικά δεν ήμουν ποτέ αυλοκόλακας, ούτε σφουγγοκολάριος και δεν πρόκειται να γίνω για χάρη οποιουδήποτε. Επιπλέον διαπίστωσα ότι υπήρχε μια πολύ «περίεργη» ανοχή των φασιστικών πρακτικών και αντιλήψεων, όπως π.χ. του ΠΟΛΙΤΙΖΩ, όπως και μια πολύ στενή σχέση με το κύκλωμα Μητσοτάκη-Βαρδινογιάννη-Εμφιετζόγλου. Ενώ οι λογικές περί "εθνοσωτηρίου" διακυβερνήσεως της χώρας από "προσωπικότητες" έβρισκαν απήχηση ακόμη και στον ίδιο τον Μίκη. Αρκεί να συμπεριλαμβάνεται κι αυτός σ' αυτά τα σχέδια. Τα δε κείμενα οργανωτικού (Δημητροκαλικής εμπνεύσεως) εύκολα μπορεί να βρει κανείς τις πηγές τους στο National Endowment of Democracy (βιτρίνα της CIA) και στο American Heritage Foundation (της ευαγγελικής ακροδεξιάς που στηρίζει την οικογένεια Μπους). Όποιος θέλει να τα βρει είναι πολύ εύκολο. Το γεγονός ότι ορισμένοι της συμβουλευτικής βρήκαν πολλά να πουν εναντίον μου και εναντίον της Σεισάχθειας, πάντα εν απουσία μου, αλλά ως δια μαγείας δεν βρήκαν τίποτε να πουν για όλα τα παραπάνω, σημαίνει πολλά για τα σχέδια που υπηρετούν. Όπως μπορεί να καταλάβει κανείς σε μια τέτοια οργάνωση δεν μένει κανένας που έχει έστω και στοιχειωδώς δημοκρατικές αρχές. Μαζί με άλλους έδωσα τη μάχη να απαλλαγεί η κεντρική Σπίθα και ο ίδιος ο Μίκης από τις επιρροές αυτές. Για μια στιγμή πιστέψαμε ότι τα καταφέραμε με την ανακοίνωση του Μίκη περί οργανωτικού της 1/4. Είχε προηγηθεί μια συνάντηση το προηγούμενο απόγευμα στο σπίτι του Μίκη, όπου μου είχε ζητήσει παρουσία τρίτων να «αφοσιωθώ» στην Σπίθα. Του απάντησα ότι εγώ έχω αφοσιωθεί στη δημιουργία ενός νέου ΕΑΜ. Ο Μίκης μου απάντησε ότι αυτό ήταν το όνειρό του, λίγο πριν κλείσει τα μάτια του να δει την αναγέννηση του ΕΑΜ. Τότε του εξήγησα τόσο εγώ, όσο και οι υπόλοιποι που παραβρίσκονταν εκεί ότι πρέπει να ξεφορτωθεί όλο τον συρφετό του παρακράτους που είχε διεισδύσει στη Σπίθα και να ξεκινήσουν όλα από το μηδέν με μόνο κεκτημένο την διακήρυξη της 1ης Δεκέμβρη. Ο Μίκης τα δέχτηκε όλα και ξεκινήσαμε να καθαρίζουμε την κόπρο του Αυγεία, η οποία δυστυχώς όπως ανακαλύψαμε είχε διεισδύσει παντού. Στις 2/4 αναρτήθηκε, μετά από απαίτηση του ίδιου του Μίκη, δικό μου κείμενο με τίτλο το "κίνημα δεν χρειάζεται υποταχτικούς και υπάκουους", όπου μιλούσα για χιτλερικές πρακτικές μέσα στη Σπίθα, για προπηλακισμούς και άλλα. Ήταν το μοναδικό κείμενο που έγραψα και ανάρτησα στην κεντρική Σπίθα από την αρχή της ένταξής μου στη συμβουλευτική. Όσοι αναρωτιούνται τι είναι αυτά που καταγγέλλω στην επιστολή παραίτησής μου θα τους παρότρυνα να ξαναδιαβάσουν εκείνο το κείμενο. Θα διαπιστώσουν ότι μιλώ πολύ συγκεκριμένα και φωτογραφίζω καταστάσεις που οδήγησαν τις 200 αρχικές Σπίθες των μερικών χιλιάδων μελών να καταντήσουν 50 «εγκεκριμένες» Σπίθες με περίπου 600 μέλη.Κανείς δεν αντέδρασε τότε. Κανείς δεν φάνηκε να αναρωτιέται. Κανείς από όλους αυτούς που ξαφνικά ξύπνησαν με τις υποτιθέμενες καταγγελίες της επιστολής παραίτησής μου, δεν αναρωτήθηκε τότε τι σήμαιναν όλα εκείνα που έγραφα. Ούτε φυσικά εγώ αποπέμφθηκα ως "συκοφάντης". Γιατί άραγε; Γιατί τότε κανείς δεν τόλμησε να βγει ανοιχτά και να με πει «συκοφάντη»; Γιατί τότε όλοι οι επώνυμοι και ανώνυμοι υβρεολόγοι είχαν λουφάξει; Μόνο ο Δημητροκάλης έστειλε μια «απάντηση» που χρέωνε τις χιτλερικές πρακτικές στον Μίκη. Έτσι, μετά από απειλές και εκβιασμούς του Μητσοτακικού παρακράτους, το οποίο ελέγχει το πολύ στενό προσωπικό περιβάλλον του Μίκη, το κείμενο κατέβηκε μέσα σε 2-3 μέρες χωρίς θόρυβο.Μετά από μια εβδομάδα ο Μίκης απέδειξε ότι η στροφή επί του οργανωτικού ήταν όντως πρωταπριλιάτικο αστείο και αποκατέστησε το σκοτεινό κύκλωμα και τους ανθρώπους του που τον περιβάλουν ασφυκτικά. Κι έτσι δεν έμενε τίποτε άλλο για εμάς, τον Ληναίο και εμένα, μαζί με αρκετούς άλλους "ανώνυμους" πρωτεργάτες της κίνησης από το να παραιτηθούμε. Τη δική μας παραίτηση έχουν ακολουθήσει κι άλλες, με επιστολές πολύ πιο καυστικές από τις δικές μας, αλλά το προσωπικό περιβάλλον του Μίκη δεν τολμά να τις δημοσιοποιήσει. Αυτό που ακολούθησε ειλικρινά δεν το περίμενα. Όχι μόνο δεν περίμενα την δημοσιοποίηση της επιστολής παραίτησής μου, μιας και έκανα την χάρη σ' όλους εκείνους που σχεδόν από την αρχή πίεζαν για την αποπομπή μου, αλλά ούτε περίμενα τα παραληρήματα με την υπογραφή του Μίκη που ακολούθησαν, που μόνο ειδικοί ψυχίατροι μπορούν να ερμηνεύσουν. Αυτό που περίμενα ήταν να βγει στην επιφάνεια όλος ο βόθρος εναντίον μου από τα υποκείμενα που έλεγχαν εξαρχής και δεν έπαψαν ποτέ να ελέγχουν την κεντρική ιστοσελίδα της κίνησης. Όπως επίσης περίμενα και τις φασιστικού τύπου παρεμβάσεις ενάντια σε εκείνες τις Σπίθες, οι οποίες παραμένουν πεισματικά ανεξάρτητες και πιστές στην διακήρυξη της 1ης Δεκέμβρη. Γι' αυτό άλλωστε είχα αρνηθεί, μετά από την δημοσιοποίηση της παραίτησής μου, να εμφανιστώ ως ομιλητής σε Σπίθες, ακόμη κι αν αυτές επέμεναν στην πρόσκλησή τους. Με κανένα τρόπο δεν ήθελα, ούτε θέλω να δώσω πάτημα σε παρακρατικές πρακτικές ενάντια σε Σπίθες και Σπιθιστές, όπως συνέβη π.χ. με την Σπίθα Ηρακλείου, την οποία και είχα προειδοποιήσει για το τι θα συνέβαινε αν επέμενε στην πρόσκλησή της. Βλέπετε η αποστολή των εν λόγω υποκειμένων είναι να στηρίξουν τον επίσημο εκφασισμό της πολιτικής ζωής της χώρας μέσα από κάποιο σχήμα «εθνοσωτήριας» διακυβέρνησης, εξασφαλίζοντας τις ευλογίες του Μίκη, το οποίο θα έρθει να καταλύσει ακόμη κι αυτές τις λιγοστές λαϊκές ελευθερίες που έχουν απομείνει σ' αυτόν τον τόπο. Τον ίδιο εκφασισμό που υπηρετεί ο νέος Παπαδόπουλος, ονόματι Αλέκος, όπως και η πρόσφατη πρωτοβουλία των Ακαδημαϊκών, η έλευση του Σερ Μαρκεζίνη, οι παρασκηνιακές κινήσεις του «προσβληθέντος» Προέδρου της Δημοκρατίας και οι διαρκείς πιέσεις των μεγάλων καναλαρχών. Μετά από όλα αυτά ο καθένας δεν έχει παρά να αναλάβει τις ευθύνες του. Όποιος θέλει να υπηρετήσει σκοτεινές υποθέσεις δεν έχει παρά να προσποιηθεί ότι δεν ξέρει τίποτε για την ταμπακέρα και ότι για όλα φταίει ο Καζάκης. Κανένα πρόβλημα. Το τι είναι ο καθένας, τι εκφράζει και σε τι είναι αφοσιωμένος το αποδεικνύει πάντα η πράξη. Σε όλα αυτά αναφέρομαι για πρώτη και τελευταία φορά. Δεν με ενδιαφέρει ποιος θα με πιστέψει, γιατί δεν κάνω αγώνα δημοτικότητας, ούτε ψάχνω για οπαδούς. Άλλωστε για μένα το κεφάλαιο Σπίθα έχει κλείσει οριστικά. Αυτό σήμαινε το «χέστηκα» που είπα στις Σπίθες Κύπρου και αναφερόταν ειδικά σε όλους εκείνους που τόσο καιρό ασκούνται στη χυδαία φημολογία εναντίον μου στο παρασκήνιο, μιας και ήταν πάντα αρκετά άνανδροι και αρκούντως θρασύδειλοι για να με αντιμετωπίσουν κατά πρόσωπο. Κι επειδή δεν πρόκειται να χαραμίσω ούτε λέξη παραπάνω για το όλο ζήτημα, όποιος επιμένει να χυδαιολογεί με βάση την παραίτησή μου τότε το μόνο που του αξίζει είναι η τόσο πρέπουσα αν και αθυρόστομη απάντηση του Καραϊσκάκη. Αυτό έχω να πω κι εγώ σ' όλα τα επώνυμα και ανώνυμα καρακόλια που κρύβονται πίσω από εικόνισμα του Μίκη. Αυτό δεν σημαίνει ότι όσοι παραιτηθήκαμε από την κεντρική Σπίθα, αποχωρούμε και από το κίνημα. Ούτε έχουμε ξεγράψει πολλούς άξιους αγωνιστές που βρίσκονται ακόμη στη Σπίθα. Αντίθετα. Τόσο εγώ, όσο και όλοι οι άλλοι εξακολουθούμε να δίνουμε το παρών και να παλεύουμε για τον συντονισμό και τη συλλογική δράση ενός αυθεντικά δημοκρατικού και λαϊκού κινήματος για την ανατροπή του υπάρχοντος καθεστώτος. Τα υπόλοιπα θα τα βρούμε στους δρόμους του αγώνα.
27/4/2011
Δημήτρης Καζάκης
17 σχόλια:
Τι εχεις Γιαννη? τ' ειχα παντα!
Σ'αυτην την χωρα οχι "σπιθες" να κανετε, αλλα το Αγιο Πνευμα να κατεβει, δεν προκειται να γινει τιποτα.
Η σαπιλα ειναι παντου, και η καταρα της φυλης, η ασυνεννοησια, ειναι διαχυτη.
Αντε να δουμε ποιος θα τολμηση να πει αυτο που ολοι σκεπτονται και ευχονται να συμβει.
Γιωργος Τσαπανος
Καλιφορνια
Έχω αναρτήσει κάποια κείμενα σχετικά με την ΣΠΙΘΑ για να δείξω ότι είχα δίκιο όταν από τον περασμένο Νοέμβρη υποστήριζα ότι επρόκειτο για πομφόλυγα και νεο-αριστερή γραφικότητα, η οποία δεν θα κατέληγε πουθενά και απλώς θα αποπροσανατολίσει και στην συνέχεια θα απογοητεύσει τον κοσμάκη.
Είμαι όμως περίεργος να μάθω, εσείς τι ακριβώς προτείνετε; Γιατί εκτός από γενικόλογες παρατηρήσεις περί σαπίλας κλπ δεν διαβάζω κάποια πρόταση. Προφανώς "έξω από τον χορό..." πολλά μπορεί να λέγει κάποιος και μάλιστα εκ των υστέρων. Η σημερινή κατάντια έχει μια μακρόσυρτη πορεία που ξεκίνησε με τους διάφορους "εθνάρχες" και χαρισματικούς απατεώνες, που αποδόμησαν συστηματικά την Παιδεία, τις Ένοπλες Δυνάμεις, την Δημόσια Διοίκηση και κυρίως τον κοινωνικό ιστό. Δεν θυμάμαι όλα αυτά τα χρόνια κάποιον από τους σημερινούς υποψήφιους εθνοσωτήρες είτε της κάθε Σπίθας είτε Καρατζαφέρηδες να αντιδρούν! Και αυτό που "όλοι σκέπτονται" δεν πρόκειται να συμβεί ποτέ για χίλιους δυο λόγους, που μόνον ένας τυφλός δεν μπορεί να τους δει. Η Ελλάδα του 2011 δεν έχει καμία σχέση με την δεκαετία του 60 και ασφαλώς το ίδιο και κάτοικοι αυτής της χώρας. Δυστυχώς!
Αγαπητε "Βιβλιοφιλε"
Το πρωτο που πρεπει να γινει, ειναι να αναγνωρισετε την κατασταση.Δεν μπορει απο την μια να μην εχετε να φατε, και απο την αλλη, απογευματινο υπνο μεχρις τις οκτω για να γεμισουν τα μπουζουξιδικα μεχρις την ανατολη!
Δευτερον, πρεπει να καταλαβετε εσεις οι Ελλαδικοι οτι δεν εισαστε (ειμαστε) το περιουσιον επι γης Εθνος.
Τριτον, να παραδεχθειτε οτι η μεταπολευτικη ('74) κατασταση και εντευθεν, απετυχε παταγωδως, οδηγωντας την Ελλαδα σε πλαστες-εφημερες καταστασεις,χωρις πραγματικες νικες για τον Λαο.
Με αλλα λογια, ζουσατε ζωην χαρισαμενη, βαζοντας ο ενας το χερι στην τζεπη του αλλου,και περα βρεχει.
Τωρα, απο δω και μπρος, να γαλουχηθει μια νεα γενεα με θετικες και σταθερες αξιες τοσο προς το Εθνος οσο και προς την καθημερινη ζωη.
Δεν σας φταιμε (φταινε) τα "Αμερικανακια".
Ειναι ζητημα ηθικων αξιων και μορφωσεως.
Οσοι εχουν ανακατευθει με την Πολιτικη τα τελευταια σαραντα χρονια, να μην εχουν δικαιωμα στην δημοσια ζωη.
Καταργηστε την καταστρεπτικη νομιμοτητα οιουνδηποτε, οπουδηποτε, μειωστε την κρατικη μηχανη, και προωθηστε τους ικανους αντι για τους κουμπαρομπατζανακηδες.
Μπορει να χασωμε καιρο εως οτου μια νεα γενεα μορφωθει και επιμορφωθει (χωρις να παραμορφωθει) καταλληλως, αλλα τι ειναι μερικα χρονια μπρος στην αιωνιοτητα του Ελληνισμου?
Η Ομογενεια ειναι ετοιμη να βοηθηση, αλλα να βοηθηση ποιους? αυτους που βοηθεια δεν θελουν, γιατι δεν την χρειαζονται?
Χαιρετισματα απο Καλιφορνια
Γιωργος Τσαπανος
Προς τι αυθαδιάζετε προκλητικότατα,κ.Τσάπανε;Δε θα ήταν καλύτερο και προτιμότερο για εσάς να ασχοληθήτε με την Καλιφόρνιά σας,ό π ο υ και διαμένετε,και το υπερμέγεθες αμερικανικό δημόσιο έλλειμμα και χρέος από το να μας παραθέτετε εδώ τις αμπελοφιλοσοφίες σας;Προς τ ι τέτοια χολή και συκοφαντία προς τους συμπατριώτες σ α ς,που ε π έ λ ε ξ α ν,α ν τ ί να δ ρ α π ε τ ε ύ σ ο υ ν και να φ υ γ ο μ α χ ή σ ο υ ν,να μ ε ί ν ο υ ν 'στη γενέτειρα πατρίδα και να π ο λ ε μ ή σ ο υ ν για την εξύψωση και ανόρθωσή της;Ή,μ ή π ω ς,δ ε ν είναι κ α θ'υ μ ά ς συμπατριώτες,ισότιμοι και αξιοπρεπείς;Π ο ύ 'βρίσκεται το κακό 'σε αυτό;'Μπορείτε να μας 'πήτε με το τόσον οξυδερκές ύφος σας;Eάν για ε σ ά ς οι Η.Π.Α. συνιστούν τ ο ν παράδεισο και τ ο ό ν ε ι ρ ο θερινής νυκτός σας για την εξασφάλιση απλώς χρημάτων,για π ο λ λ ο ύ ς από τους μ η τ ρ ο π ο λ ι τ ι κ ο ύ ς Έλληνες αποτελούν το απόγειο και το άκρον άωτον της έκπτωσης και έκλυσης των ηθών ό σ ο και την τ υ ρ α ν ν ί α του υλισμού της ομογενοποιητικής,αγελαίας κατανάλωσης μέσω των ''αγορών''.
Έως τη χυδαιότητα και το ακατάσχετο υβρεολόγιο εκτείνεται και εκτοξεύεται το λαμπρό σας άστρο;Τ έ τ ο ι ο υ βεληνεκούς και είδους ''πατριωτικό φρόνημα'' είχα π ο λ ύ καιρό να αντικρίσω!
Το ωφελιμότερο,ουσιωδέστερο και ορθότερο για εσάς,επομένως,είναι η ενασχόληση με τη μαμά Αμερική και ό χ ι με την Ελλάδα που από τ έ τ ο ι ο υ ς,του λ ό γ ο υ σας,έχει κ α τ α κ λ υ σ θ ή και που,εξ άλλου,εδώ που τα λέμε,δ ε σας πολυέχει ανάγκη!
Οταν μιλαν αυτοι που σε βγαζουν απο την κοπρο που εχετε περιπεσει, δεν μπορειτε να τους κριτικαρετε.
Εαν δεν σας αρεσουν τα αμερικανικα δανεια, μπορειτε να τα ζητησετε απο Β. Κορεα, Κουβα ακομα και Κινα.
Οσο για φυγομαχιες.....τουλαχιστον δεν λερωσα τα χερια μου, οπως η πλειοψηφια των Ελλαδικων.
Το "μαζι τα φαγαμε", δεν λεχτηκε για τ' "αμερικανακια", λεχτηκε για τα γκαντεμικα λαμογια που κατεστρεψαν την Ελλαδα, και ακομα το παιζουν "ψηλομυτηδες" και "αριστογατοι".
Φροντιστε να ικανοποιησετε αυτους που "αποτελούν το απόγειο και το άκρον άωτον της έκπτωσης και έκλυσης των ηθών ό σ ο και την τ υ ρ α ν ν ί α του υλισμού της ομογενοποιητικής,αγελαίας κατανάλωσης μέσω των ''αγορών''", γιατι αλλοιως σας βλεπω να πουλατε ακομα και τον βραχο.
Γκε-γκε?
Γιωργος Τσαπανος
Καλιφορνια.
Αγαπητέ κύριε,
Κατά πρώτον θα ήθελα να διαβάσετε πριν από το υπόλοιπο κείμενο αυτήν την ανάρτηση: http://hellenicinterest.blogspot.com/2010/12/blog-post_10.html .
Κατά δεύτερον και επειδή έχω κάποιες απορίες στα απαξιωτικά που γράφετε για εμάς τους Έλληνες, θa ’θελα να μου εξηγήσετε πώς τα καταφέρατε ώστε στην χώρα των workaholics Αμερικάνων και μάλιστα στην πιο πλούσια πολιτεία τους, την Καλιφόρνια, αυτή να έχει κηρύξει επισήμως πτώχευση, οι άστεγοι και οι άνεργοι να πολλαπλασιάζονται με απίστευτους ρυθμούς, κάθε χρόνο να καίτε τα δάση σας, η εγκληματικότητα να έχει φτάσει στα ύψη, αλλά και πώς μπορείτε να αναπνέετε στις πόλεις σας μολυσμένο αέρα, που ούτε στο τριτοκοσμικό Πεκίνο και στην Βομβάη δεν υπάρχει (το smog του Λος Άντζελες είναι διεθνώς γνωστό), τα παιδιά σας να δολοφονούν το ένα το άλλο στα σχολεία σας, να έχετε στρατιές θρησκολήπτων μέχρι μέσα στον Λευκό Οίκο, που ούτε το θεοκρατικό Ιράν δε διαθέτει και το κυριότερο, πώς τα καταφέρατε και χρωστάτε 15.000 ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΥΡΙΑ $ ως χώρα και τέλος γιατί επιμένατε να εκλέγετε ένα πανηλίθιο για δυο τετραετίες, ο οποίος μαζί με την κλίκα του κατάφερε να κάνει έναν ολόκληρο πλανήτη να φτύνει την Αμερική;
Θα μου απαντήσετε πιθανότατα ότι και στην χώρα μας εκλέξαμε δύο άχρηστους, τον ένα μετά τον άλλον, τον Κωστάκη και τον Γιωργάκη, κοινώς τον Κωστίκα και τον Γιορίκα. Δυστυχώς το πρόβλημα δεν είναι μόνον αυτοί οι δύο, αλλά γενικότερα οι ελληνόφωνοι πολιτικοί που μας έκατσαν στον σβέρκο εδώ και χρόνια, με την βοήθεια των Αμερικάνων. Αυτοί είναι για μας τα «Αμερικανάκια» και όχι οι ίδιοι Αμερικάνοι, οι οποίοι στο κάτω-κάτω κάνουν την δουλειά τους, κυριολεκτικά και μεταφορικά.
Ευελπιστώ ότι κάποια στιγμή θα τους διαολοστείλουμε όλους μαζί, αρκεί να μη μας τους ξαναφέρουν οι Αμερικάνοι ή οι Ευρωπαίοι (Αγγλο-Γερμανοί). Αυτοί διέφθειραν τους νεοέλληνες, με τις επιδοτήσεις, τα διακοποδάνεια, την συστηματική διάλυση της Παιδείας, τον ηθικό και κοινωνικό ξεπεσμό. Παρελάσεις ομοφυλοφίλων μόνον στο Αμέρικα γίνονταν και αργότερα διαδόθηκαν και στην Ευρώπη, όπου έψαχναν βέβαια αφορμή, όπως πχ οι «φίλοι» μας Εγγλέζοι. Δεν ξεκίνησαν από την Ελλάδα.
Όσο για τις συμβουλές, κρατήστε τες για τους συμπατριώτες σας, μήπως και επανέλθουν στον ίσιο δρόμο, γιατί όπως διαπιστώνω, πολύ σύντομα θα κλαίνε την μοίρα τους και τα λεφτά τους και δεν πρόκειται να τους λυπηθεί ουδείς, διότι απλούστατα η απάντηση θα είναι they got what they deserve.
Το θλιβερό, αλλά ταυτόχρονα εξωφρενικό είναι ότι δίνει συμβουλές ένας «ρίψασπις», που εγκατέλειψε την χώρα του για να περάσει καλύτερα σε μια άλλη και μάλιστα σε κάποια που είναι ο κακός μας δαίμονας για δεκαετίες. Αλήθεια, πόσα δις έχουμε ξοδέψει για να αγοράζουμε πρακτικά άχρηστα όπλα για να δουλεύουν οι πολεμικές βιομηχανίες των ΗΠΑ και της Ευρώπης; Άπειρα, αν δεν κάνω λάθος. Και όσοι τόλμησαν να βάλουν φραγμό, εκπαραθυρώθηκαν σε ελάχιστο χρόνο. Έτσι μείναμε με τους Μητσοτάκηδες, τους Παπανδρέου και τους Καραμανλήδες και τα χιλιάδες λαμόγια γύρω τους. Θυμάστε τί έπαθε ο Παπαδόπουλος όταν απαγόρεψε την πτήση των αμερικάνικων αεροπλάνων από την βάση της Σούδας στον πόλεμο του Γιομ-Κιππούρ;
Νομίζω ότι ασχολήθηκα μαζί σας περισσότερα απ’ όσα έπρεπε. Ενδιαφερθείτε λοιπόν για την χώρα σας και αφήστε εμάς τους Έλληνες. Θα την «βρούμε την άκρη», αργά ή γρήγορα, δεν χρειάζεται να ανησυχείτε. Το σίγουρο πάντως είναι ότι δεν χρειαζόμαστε συμβουλές Λαζογερμανών, Βλαχοαμερικάνων, Ρωσοπόντιων και διαφόρων άλλων πολυπράγμονων ημιμαθών που δίνουν συμβουλές χωρίς να τους τις ζητήσουμε.
Να λοιπον το "γνωθι σ' εαυτον" απο αλλη μια Ελλαδικη "Ελληναρα" που θεωρει τους ομογενεις σαν μη κομματι του Ελληνισμου.
Μια ακομα αποδειξη οτι ζειτε σε μια χωρα φαντασιας, λοβοτομημενοι με την μεταπολιτευτικη προπαγανδα της ψευτοαριστερας, των καπιταλισοσοσιαλιστων και αλλων κομπλεξικων οι οποιοι αντι να ασχολουνται με την πραγματικοτητα, προτιμουν να δακτυλοδεικνυουν αυτους που τους ευεργετουν.
Ξυπνηστε, ξυπνηστε πριν τα εξ ανατολης "ξαδερφια" σας επιβαλλουν το φεσι και τον φερεντζε.
Το προβλημα δεν ειναι ο κοσμος τριγυρω σας, το, προβλημα εισαστε εσεις.
Χαιρετισματα απο Καλιφορνια
Γιωργος Τσαπανος
Αγαπητέ μου κύριε να σας δώσω με την σειρά μου μια συμβουλή: Επισκεφθείτε το συντομότερο τον ψυχίατρό σας γιατί η σχιζοφρένειά σας, φοβάμαι ότι έχει προχωρήσει πολύ. Από την μια μεριά βρίζετε τους Έλληνες, από την άλλη κλαψουρίζετε ότι είστε ομογενής και δεν σας θεωρώ κομμάτι του ελληνισμού. Όταν λέτε "ομογενής" τι ακριβώς εννοείτε; Με ποιούς ακριβώς είστε "ομογενής"; Μήπως συγχέετε τον όρο; Σας υπενθυμίζω ότι και οι γενίτσαροι επί Οθωμανών ήσαν "ομογενείς". Εγώ, τους Έλληνες Ομογενείς που έχω γνωρίσει τους εκτιμώ και τους σέβομαι αφάνταστα, γιατί διαπίστωσα ότι έχουν πραγμτικό ενδιαφέρον για την πατρίδα τους. Κάποιους άλλους αγράμματους ελληνόφωνους που παριστάνουν τους "ομογενείς" και θεωρούν εμάς τους Έλληνες τεμπέληδες και άχρηστους συνολικά, τους θεωρώ στην καλύτερη περίπτωση "νούμερα" και στην χειρότερη πρακτορίσκους και γενίτσαρους.
Επιστρέψτε λοιπόν αγαπητέ μου στο πλύσιμο πιάτων ή στο κυνήγι ελαφιών και στο american way of life (τρομάρα σας!) και μη πιάνετε στο στόμα σας τους Έλληνες, με τους οποίους το μόνο κοινό που έχετε είναι το ότι κατά λάθος γεννηθήκατε στην Ελλάδα (και ο Κεμάλ Ατατούρκ εδώ γεννήθηκε, αλλά δεν είναι λόγος για να τον εκτιμώ) και ψελλίζετε στα ελληνικά. Εν πάση περιπτώσει, νομίζω ότι αρκετά ασχολήθηκα μαζί σας.
Goodnight Mr. Tsapan!
"Σ'αυτην την χωρα οχι "σπιθες" να κανετε, αλλα το Αγιο Πνευμα να κατεβει, δεν προκειται να γινει τιποτα.
Η σαπιλα ειναι παντου, και η καταρα της φυλης, η ασυνεννοησια, ειναι διαχυτη."
========
Κύριοι διαβάζω τις επιθέσεις σας προς τον Γιώργο Τσάπανο και ομολογουμένως δεν καταλαβαίνω γιατί... Δεν είπε τίποτα διαφορετικό από ο,τι ακούω να λέγεται εδώ στην Ελλάδα.
Αν έχετε κάποιο απωθημένο με την ελληνοαμερικανική ομογένεια συλλήβδην, υπάρχουν συλλογικοί φορείς στις ΗΠΑ με τους οποίους μπορείτε να επικοινωνήσετε και να εκφράσετε τα παράπονά σας σε πιο συγκροτημένη -ελπίζω- γλώσσα.
Ακου εκεί... "ριψασπιδες" όσοι Έλληνες ζουν στις ΗΠΑ!
Αγαπητέ μου μάλλον πάσχετε από λειτουργικό αναλφαβητισμό ή δεν διαβάσατε καθόλου τα σχόλια, ως συνήθως κάνουν πολλοί. Προφανώς δεν είστε σε θέση να αντιληφθείτε την διαφορά μεταξύ των λεγομένων εδώ στην χώρα μας και όσων αναφέρει δημοσίως κάποιος "απ' εξω" είτε αυτός είναι Γερμανός, Άγγλος, Αμερικάνος ή ελληνόφωνος. Όταν κάποιος κατηγορεί συλλήβδην τους Έλληνες ως τεμπέληδες και διάφορα άλλα τέτοια γελοία και μάλιστα "έξω από τον χορό", τότε δικαιούμαι να τον κατηγορήσω για οτιδήποτε. Προφανώς είστε οπαδός του εν λόγω και με επιχειρήματα τραβηγμένα από τα μαλλιά προσπαθείτε να κάνετε ανόητες γενικεύσεις. Εάν εσείς θεωρείτε τον εαυτό σας τεμπέλη, "να μην εχετε να φατε, και απο την αλλη, κάνετε απογευματινο υπνο μεχρις τις οκτω για να γεμισετε τα μπουζουξιδικα μεχρις την ανατολη" τότε αξίζετε τις ύβρεις του εν λόγω, ο οποίος από μια ξένη χώρα δίνει φαιδρές "συμβουλές", του τύπου "μια χούντα θα σας σώσει". Θεωρώ λοιπόν αυτόν τον μικρόνοα, "ρίψασπη" κυριολεκτικά και μεταφορικά. Αν διαφωνείτε, γράψτε ένα βιβλίο και εκθέστε τις απόψεις σας.
Κύριε ΔΕΕ αν γνώριζα εξ αρχής ότι εσείς είστε ο κάτοχος αυτού του ιστολογίου, θα φρόντιζα να σας στείλω τις παρατηρήσεις μου μέσω άλλου, ουδέτερου διαύλου.
Εν πάση περιπτώσει, αφού έχετε την δυνατότητα τροποποίησης των σχολίων, θα σας πρότεινα να ανασκευάσετε τα περί "Βλαχοαμερικανών" και "Ρωσοποντίων" τους οποίους "δεν χρειάζεστε εσείς οι Έλληνες" (σχόλιο δικό σας στις 3 Μαΐου 2011 1:56 μ.μ.)
Αντιλαμβάνεστε ότι τέτοια σχόλια δεν χρειάζεται να είναι κανείς "λειτουργικά αναλφάβητος" για να τα παρεξηγήσει.
Όταν ηρεμήσετε λίγο και σκεφτείτε πιο καθαρά, ίσως συνειδητοποιήσετε ότι όσο "αναλφάβητος" είμαι εγώ, άλλο τόσο "γενίτσαρος" και "ανθέλληνας" είναι ο Τσάπανος.
Καλή συνέχεια και ψυχραιμία...
Παρεξηγήσατε,κ.Κώστα!
Παρεξηγήσατε και βαρέως φέρετε για τις παρεμβάσεις μας.
Η Ελληνική Ομογένεια 'στις Η.Π.Α. είναι ζωτικότατο,δυναμικότατο τμήμα του Παγκοσμίου,του Οικουμενικού Ελληνισμού.Αξιοσέβαστη.Ο υ δ ε ί ς το αμφισβητεί αυτό.Δ ε ν αναιρείται α υ τ ό.Α ν α ι ρ ε ί τ α ι το ''όψιμο'' ενδιαφέρον πολλών ομογενών μας,όμως,που,ε ν ώ βλέπουν να εκτυλίσσεται ενώπιόν των η τελευταία πράξη του δράματος 'στη γενέτειρα πατρίδα των,α π ρ α κ τ ο ύ ν και α ρ ν ο ύ ν τ α ι να σπεύσουν προς βοήθεια και με πραγματιστικά και ισόρροπα βήματα να συμβάλουν 'στην ανασυγκρότηση,αναδόμηση και ανοικοδόμησή της.
Ας μη συγχέουμε ε σ κ ε μ μ έ ν ω ς,όπως λέγει ο Βιβλιόφιλος,τα πράγματα και εντυπωσιοθηρούμε επί της τ ω ρ ι ν ή ς εκδούλευσης και υποδούλωσης αυτής της πατρίδας,κύριοι!Δ ε ν είναι,εξ άλλου,το κληρονομηθέν αγροτεμάχιο και αγρόκτημά σ α ς!
Κ ο ι ν ή είναι η πατρίδα αυτή,κ ο ι ν έ ς και 'σ υ ν τ ο ν ι σ μ έ ν ε ς κ α ι οι προσπάθειές μας.
http://ksipnistere.blogspot.com/2011/04/blog-post_7609.html
http://ksipnistere.blogspot.com/2011/04/blog-post_4353.html
Θα είχατε την καλωσύνη,κ.Κώστα,να μας αναπτύξετε και να μας παραθέσετε το α κ ρ ι β έ ς σημείο της γενικής μομφής μας προς τους Ομογενείς των Η.Π.Α.;
Ουδέποτε,ουδαμώς και ουδαμού άνθρωποι ευτελείς και φθηνοί δε 'στάθηκε ικανό και δεν 'κρίθηκε άξιο να χαρακτηρισθούν και να αναγνωρισθούν ''εθνικοί ευεργέτες''.Πιθανώς περί αδιακρισίας και αβλεψίας σας πρόκειται που δε μελετάτε άριστα τις διατυπούμενες ενστάσεις μας και επιμένετε αβασίμως να στοιχειοθετήσετε λόγον αμύνης,τη στιγμή που,αφ'ενός,η πραγματικότητα σάς υπερέβη χωρίς να το έχετε κατ'ελάχιστον κατανοήση και που,αφ'ετέρου,κομπάζετε και αυτοπροβάλλεσθε,έχοντας ως μόνο και ύστατο καταφύγιό σας εκεί ό π ο υ και τα χρήματά σας.Εάν,τώρα,αυτό καταδεικνύει πατριωτισμό,π ρ ο τ ι μ ό τ ε ρ ο θα ήταν να είχαμε ευθύς εξ αρχής και παιδιόθεν εμποτισθή με μισελληνικό οίστρο από το να υποκρινόμεθα άγνοια και να εμφανιζόμεθα εκ του ασφαλούς και εκ των υστέρων τιμητές των πάντων εντός,μόλις,μερικών μηνών και,ίσως,νυκτών!Φιλοπαίγμονες εν ου παικτοίς,δόλιοι και προπετείς ή και θρασείς δ ε ν ορίζει το μέλλον μ α ς να γίνουμε ε μ ε ί ς και να επιτρέψουμε,πια,'σε πεπαιδευμένους γενιτσάρους και φοβικούς-ριψάσπιδες φυγοπόνους να ποδοπατήσουν και να συνθλίψουν την ε θ ν ι κ ή μ α ς πατρίδα αυτή.
Mελετήσατε τα εξής,συμπατριώτες:http://logioshermes.blogspot.com/2011/05/blog-post_6326.html
Αγαπητέ κε Κώστα,
Καθυστέρησα να σας απαντήσω. Γράψατε ότι ανέφερα στο σχόλιό μου "δεν χρειαζόμαστε εμείς οι Έλληνες τους κλπ", ενώ είχα γράψει "Το σίγουρο πάντως είναι ότι δεν χρειαζόμαστε ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ από τους κλπ", που είναι εντελώς διαφορετικό από αυτό που καταλάβατε. Νομίζω ότι αυτός ακριβώς είναι ο ορισμός του λειτουργικά αναλφάβητου που άλλα διαβάζει και άλλα καταλαβαίνει και το γράφω χωρίς καμιά πρόθεση να σας προσβάλω, διότι δεν είναι κάτι το επιλήψιμο, απλώς μια διαπίστωση ασυνεννοησίας. Έτσι ερμηνεύω και τα αυθαίρετα συμπεράσματα στα οποία καταλήγετε (πχ περί ριψάσπιδων στις ΗΠΑ).
Αντίθετα ο κύριος που προσέβαλε τους Έλληνες, όχι μόνον απαξίωσε και δεν καταδέχτηκε να απαντήσει στα όσα αρχικά έγραψα, αλλά συνέχισε τις ύβρεις. Πιστεύετε ότι δεν έπρεπε να αντιδράσω όταν κάποιος προσβάλλει τους ομοεθνείς μου, ελλαδίτες ή ομογενείς; Στο τέλος ο εν λόγω κατέληξε σε ένα σχόλιο με προσωπικές ύβρεις εναντίον μου και διάφορες ασυναρτησίες που δεν δημοσίευσα για να μη εκτεθεί. Άλλοι λοιπόν χρειάζονται ψυχραιμία. Πιστεύω αν κάνετε τον κόπο και ξαναδιαβάσετε προσεκτικά όλα τα σχόλια, θα συμφωνήσετε μαζί μου.
Δημοσίευση σχολίου