Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου 2013

Ο Αναρχισμός και η ιδεολογική σύγχυση κάποιων «Πατριωτών»


Ο Αναρχισμός και η ιδεολογική σύγχυση κάποιων «Πατριωτών»


Γράφει ο Γιώργος Σταφυλάς

Συνεχίζεται και θα συνεχίζεται μάλλον για αρκετό καιρό η παράκρουση δημοσιογράφων εφημερίδων και γονέων των συλληφθέντων. Στην αλληλέγγυα Αριστερά έρχεται να προστεθεί και ένας σεβαστός αριθμός πατριωτών έως και εθνικιστών (ότι δηλώνει κανείς είναι) που τελώντας εν ιδεολογική συγχύσει ηρωοποιούν τους συλληφθέντες ως αγωνιστές του εθνικο-απαλευθερωτικού αγώνα ενάντια στην Τρόικα!
Όμως εδώ είναι προφανέστατη η γελοιότητα του πράγματος. Δεν επιτρέπονται αναγωγές σε εθνικο-απελευθερωτικούς αγώνες, σε Ρομπέν των Δασών και άλλα τέτοια επαναστατικά μοτίβα, ούτε χρειάζονταν οι αναρχικοί και οι αντιεξουσιαστές την τρόικα για να οργανώσουν αντάρτικο πόλεων. Υπήρχαν όλες αυτές οι οργανώσεις τουλάχιστον από το 2008, πολύ πριν από την τρόικα δηλαδή..., και η κόκκινη τρομοκρατία στην Ελλάδα έχει ιστορία πολλών δεκαετιών...
Εδώ πρέπει να ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα. Καταρχάς οι συλληφθέντες δεν είναι Ρομπέν των Δασών. Ο λαϊκός ήρωας ΡόμπινΧΟΥΝΤ αγωνιζόταν εναντίον των ΝΟΡΜΑΝΔΩΝ κατακτητών οι οποίοι καταπίεζαν τους Σάξωνες αγρότες και για να επιστρέψει στον θρόνο του ο νόμιμος βασιλέας της Αγγλίας. Επίσης ο ΡΟΜΠΙΝ ΧΟΥΝΤ μοίραζε τα λεφτά των ληστειών του στους φτωχούς, δεν αγόραζε καλάσνικοφ...
Οι συλληφθέντες της Κοζάνης δεν αγωνίζονται εξ ονόματος του Έθνους, ούτε της νομιμότητας, αλλά ούτε και εξ ονόματος του Συντάγματος. Δεν αγωνίζονται για να επαναφέρουν την χώρα στην πρότερη κατάσταση ομαλότητας η ο οποία έχει καταλυθεί από τις τροϊκανές κυβερνήσεις. ΟΧΙ οι συλληφθέντες της Κοζάνης δεν αγωνίζονται για κανένα Έθνος. Άλλωστε μισούν το Έθνος και το δηλώνουν οι ομοϊδεάτες τους σε όλα τους τα έντυπα και τις ιστοσελίδες. Οι συλληφθέντες της Κοζάνης αγωνίζονται για την Αναρχία. Αυτή είναι η ιδεολογία τους κι ετσι αυτό-προσδιοριζονται Αναρχικοί.
Καμία σχέση δεν έχει ο αγώνας ενός λαού εναντίον ξενόδουλων φορομπηχτικών κυβερνήσεων που κυβερνάνε με νομοθετικά διατάγματα έχοντας καταστήσει το σύνταγμα ανενεργό με τον αγώνα για την Αναρχία. Ο αγώνας για την Αναρχία αφορά μια μικρή ιδεολογική κλίκα. Όπως έλεγε ο Μιχαήλ Μπακούνιν «θέλουμε την δικτατορία όσων συμμερίζονται τις αρχές μας». Ο αγώνας για την Αναρχία είναι ο αγώνας για την επικράτηση μιας ιδεολογικής «ελίτ» πάνω στην υπόλοιπη κοινωνία.
Στην Ελλάδα έχουμε μια τάση να ηρωποιούμε διάφορους κακοποιούς του κοινού ποινικού δικαίου και να τους προσδίδουμε χαρακτήρα και προθέσεις κοινωνικού αγωνιστή. Ρωχάμης, Πάσαρης, παλιότερα Νταβέλης, Σακαφλιάς, αλλά και 17Ν, είναι μερικά παραδείγματα. Σαφέστατα πρόκειται για κατάλοιπο της Τουρκοκρατίας. Ο Έλληνας έμαθε να βλέπει στο Κράτος όχι εκείνο το νομικό όργανο που εκπροσωπεί το Έθνος, αλλά την μετεξέλιξη του Τούρκου Φορατζή. Σε μεγάλο βαθμό έτσι είναι. Οι κυβερνήσεις του νεώτερου Ελληνικού Έθνους ήταν κυβερνήσεις υποταγμένες στα συμφέροντα του ξένου (κυρίως Αγγλοαμερικανικού) παράγοντα.
Όμως κάποτε θα πρέπει να καταλάβουμε ότι όλα αυτά τα καλάσνικοφ που βρίσκονται στα χέρια αμφιβόλου ποιότητος αγωνιστών κάποτε θα γυρίσουν εναντίον του οποιουδήποτε δεν σταθεί μαζί τους στον εμφύλιο που ετοιμάζουν...
Έτσι είναι... Σήμερα είναι μια Τράπεζα, ένας σεκιουριτάς ή ένας ταξιτζής που έχει την ατυχή έμπνευση να καταδιώξει τους αγωνιστές – ληστές, αλλά αύριο θα είναι όποιος δεν συμφωνεί μαζί τους... Αυτομάτως θα θεωρείται εχθρός του αγώνα... Αυτοί οι τύποι προπαγανδίζουν ανοιχτά μέσα από έντυπα και ιστοσελίδες -σαν το Ιndymedia- τον Μίσος για το Έθνος και την ανάγκη για Ταξικό πόλεμο. Αν μπει κανείς στην γνωστή πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης φέισμπουκ και σε προφίλ τέτοιων αγωνιστών θα δει συνθήματα όπως ΕΑΜ ΕΛΑΣ ΜΕΛΙΓΑΛΑΣ και άλλα τέτοια που φανερώνουν και καταβολές και προθέσεις...
Για τον ιδρυτή του Αναρχικού κινήματος, Μιχαήλ Μπακούνιν, το ζητούμενο ήταν να απαλλαχτεί η κοινωνία από την καταπίεση του Κράτους. Το ζητούμενο ήταν να φθάσει η ανθρωπότητα σε μια κοινωνία όπου οι άνθρωποι θα είναι απαλλαγμένοι από κάθε είδους δέσμευση ηθική θρησκευτική κοινωνική.
Στην πραγματικότητα η Αναρχία τείνει να συναντήσει τον Δεξιό φιλελευθερισμό διότι και οι δύο φαινομενικά διαφορετικές πολιτικές θεωρίες αποθεώνουν το άτομο. Η αλήθεια όμως είναι ότι ουδέποτε υπήρξε κοινωνία χωρίς Κράτος, χωρίς ιεραρχία και χωρίς εξουσία. Ακόμα και οι κοινωνίες των Αγρίων έχουν νόμο και εξουσία που πηγάζει από τον αρχηγό της φυλής.
Η Αναρχία είναι μια ουτοπία. Μια ουτοπία που έχει την αφετηρία τη και αυτή όπως και ο κομμουνισμός στον μηχανιστικό υλιστικό και ορθολογιστικό πνεύμα του 18 αιώνα.
Είναι μια ουτοπία που παρουσιάζεται και αυτή όπως και ο κομμουνισμός με επιστημονικό μανδύα.
Θα πρέπει όμως να θυμόμαστε ότι τα χειρότερα εγκλήματα στον κόσμο και το περισσότερο αίμα έχει χυθεί ακριβώς για την επικράτηση τέτοιων ουτοπικών και αντιφυσικών ιδεοληψιών. Θα πρέπει να θυμόμαστε ότι τα αφηρημένα συνθήματα τύπου «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΙΣΟΤΗΣ ΑΔΕΛΦΟΤΗΣ» οδηγούν σε πολύ διαφορετικές καταστάσεις απ αυτές που ευαγγελίζονται οι αφιονισμένοι υποστηρικτές τους...


7 σχόλια:

hellenicwarrior84 είπε...

Εξαιρετικο αρθρο! Αυτο που ποτε δεν καταλαβα με τους αναρχικους, ειναι γιατι χρησιμοποιουν το συνθημα ΕΑΜ-ΕΛΑΣ-ΜΕΛΙΓΑΛΑΣ(μιας και το αναφερατε μεσα στο κειμενο)!! Εχουν μπει στον κοπο να μαθουν τι ηταν το ΕΑΜ και ο ΕΛΑΣ? Φυσικα και δεν ειμαι θαυμαστης του ΕΑΜ, αλλα αυτο το πραγμα δεν ειχε καμια σχεση με την αναρχια...

Βιβλιόφιλος είπε...

Καλά, πιστεύεις ότι αυτά τα αφασικά μαλάκια (που λέει και ο Ζουράρις) γνωρίζουν τι ακριβώς σημαίνει ιδεολογία ώστε να κάνουν τον κόπο να ασχοληθούν σοβαρά με μελέτη και προβληματισμό; Καλομαθημένα τσογλάνια μεγαλοαστών των βορείων προαστείων είναι.

ΑΡΧΑΙΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ είπε...

Μόνον ως ένα ομιχλώδες νεφέλωμα αστείων θεωριών και χωρίς υπόσταση,χωρίς πραγματικό περιεχόμενο 'μπορεί να νοηθή η υποψία της πλήρους και της ολοκληρωτικής απουσίας αρχής 'στον κόσμο μας.Τα πλείστα,δε,αυτά παιδάρια (υποβαθμίζοντας και μειώνοντας εδώ την τελευταία πρόταση του ''Βιβλιόφιλου'' έτι και εισέτι περαιτέρω και κατά πλεονασμό αλλά -και- πάντοτε -βεβαίως-υπερθεματίζοντας ..) μόνον ως γραφικότητες και κακέκτυπα δυτικών-//δυτικοευρωπα'ι'κών προτύπων και ιδεωδών/ιδανικών λογίζονται και υπολογίζονται,προ'ι'όντα και υποπρο'ι'όντα,ταυτοχρόνως,μιας ολόκληρης γενεάς Ελλήνων,Ελλήνων ανθρώπων (ουσιαστικής-βαθειάς και εν τοις πράγμασι καθώς και εκ των αποτελεσμάτων των...χειρών των..) και (ακραιφνούς) συντηρητισμού,όπως αποδεικνύεται και καταδεικνύεται νυχθημερόν,πια,Ελλήνων ενός ενδοσυστημικού (ανοικτού αλλά άριστα κεκρυμμένου και υπογείου) πολέμου αποκεχαλινωμένων συμφερόντων χωρίς λογική και ευθύνη,χωρίς ουσία και περιεχόμενο,όπως,κατ'αναλογίαν και τηρουμένων των αναλογιών και 'σε ένα άλλο,'σε ένα διαφορετικό επίπεδο και πλαίσιο αναφοράς του λόγου,του λόγου μας,συμβαίνει και γίνεται τόσο με τους κληρικαλιστικούς όσο και οικουμενιστικούς επιγόνους (της κυριαρχίας) της (τυφλής) υποταγής και (της) εθελοδουλ(ε)ίας.Μια ευρεία και διευρυμένη διαδικτυακή έναρξη σχετικής συζήτησης θα απε(ο)δεικνυόταν εξαιρέτως γόνιμη και εποικοδομητική για την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων αλλά και τη συνεχή πολιτική επιμόρφωση,ζύμωση και σμίλευση,χάραξη-εγχάραξη νέων πολιτικών-πολιτικών προσανατολισμών/αναπροσανατολισμών-προσανατολισμού/αναπροσανατολισμού και ν(Ν)έων π(Π)ολιτών 'σε αυτήν την καθημαγμένη,κατεξευτελισμένη χ(Χ)ώρα,(τη) χ(Χ)ώρα-χώρο(...ιδιότυπο και...ιδιόμορφο...αν μη τι άλλο..).


Συνθια είπε...

Θεωρίες, κουλτουριαρικες αηδίες...αναφετεστε και κρίνετε ανθρωπους που ουτε καν γνωριζετε και φυσικα παντελως διαφορετικες προσωπικοτητες. Αραχτοι στον καναπε, αμφισβητειτε τη αποψη του κοσμου και θιγοντας προσωπικοτητες προσπαθειτε να προκαλεσετε εντυπωσεις..θα προτεινα να σηκωθειτε,να βγειτε στην κοινωνια και να κανετε το δικο σας αγωνα.προσφεροντας, οπως κανουν μεριλοι απο αυτους που εσεις κρινεται και καταδικαζετε..και μην ξεχνατε οτι εκτος απο "κακοποιους" αγωνιστες στην ιστορια μας, υπαρχουν και "κακοποιοι" αγιοι, που τιμα η εκκλησια μας!!!

Συνθια είπε...

Λουλουδες του καναπε..αραχτοι σε ενα καναπε,μπροστα σε ενα κουτι αναπτυσετε θεωριες και κουλτουριαρικες αηδιες,αμφισβητωντας την κοινη γνωμη, θιγοντας προσωπικοτητες που ποτε δεν γνωρισατε. Σηκωθειτε, βγειτε στην κοινωνια και δωστε το δικο σας αγωνα και την δικη σας προσφορα. Αλλα πιο ευκολα προκαλειτε εντυπωσεις *πουλωντας" φιλοσοφιες....μην ξεχνατε πως πολλοι "κακοποιοι" πολεμησαν με θαρρος για την πατριδα, καθως επισης και οτι πολλοι "κακοποιοι" εγιναν αγιοι και σημερα τους τιμα η εκκλησια μας. Κανεις δεν ειναι αξιος να κρινει την πορεια και τη ζωη του αλλου, παραμονο του εαυτου του. Γεμισαμε δικαστες και ανιδεους, αμπελοφιλοσοφιες και κακιες... νομιζω πως ετσι κατι θα καταφερουμε για τη χωρα μας!!!!!

Βιβλιόφιλος είπε...

Κρίνουμε και καταδικάζουμε όλα αυτά τα βολεμένα σκουπίδια, γόνους πάμπλουτων γονιών που κατάκλεψαν το κράτος, τρωκτικά του δημοσίου χρήματος, με τεράστιες ενοχές, καθώς και κάποιους τύπους του περιθωρίου με απύθμενα συμπλέγματα που ανήκουν στην δικαιοδοσία ψυχιάτρων και οι οποίοι χωρίς να τους το ζητήσει κάποιος εκτός από την διαταραγμένη προσωπικότητά τους έγιναν αυτόκλητοι Ρομπέν των Δασών ή μάλλον Δονκιχώτηδες που αντί να παλεύουν με ανεμόμυλους δολοφονούν ανθρώπους. Αν κυρα-Σύνθια δεν μπορείς να ξεχωρίσεις την αναρχία από τον μηδενισμό ασχολήσου καλύτερα με τα κεντήματά σου. Όσο για την αναρχία η εφαρμογή της προορίζεται μάλλον για κάποιο παράλληλο ...Σύμπαν ή πιθανόν για κουτόχορτο κάποιων βλαμμένων πιτσιρικάδων. Όσο για τους αγώνες, όταν εμείς είμασταν στους δρόμους οι γονείς σας έστελναν τα ΜΑΤ και μας έκλειναν στις φυλακές. Έγιναν αγωνιστές και οι γόνοι της γενιάς του Πολυτεχνείου!

ΑΡΧΑΙΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ είπε...

Σύνθια,δεν έχεις ιδέα τι σου συμβαίνει 'στον παράλληλο κόσμο και το παράλληλο σύμπαν σου.Ούτε στοιχειώδη και στοιχειωδώς την ελληνική δεν κατέχεις,φίλη.Η γενίκευση και η απομόνωση είναι ένδειξη(απόδειξη)ημιμαθούς ανθρώπου και ημιμαθείας του.ΕΣΥ ΠΟΊΑ ΕΙΣΑΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΡΙΝΕΙΣ,(ΑΠΟ) ΕΔΩ;Η Π ΑΠΙΣΣΑ Ι ΩΑΝΝΑ;Ή,ΜΗΠΩΣ,ΜΙΑ ΝΕΑ ΜΆΣ ΠΡΟΕΚΥΨΕ (ΑΠΟ) ΕΔΩ;ΔΕΝ ΑΣΧΟΛΕΙΣΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΟ ΣΟΥ ΜΗΠΩΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΗιΣ ΜΑΣΤΕΡ ΣΕΦ,ΜΙΑ ΜΑΓΙΣΣΑ ΤΗΣ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗΣ(Ή -ΚΑΙ-...ΤΟΥ...ΠΟΡΤΟΜΠΕΛΟ ΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΤΟ 'ΘΕΛΗιΣ ΚΑΙ ΕΠΙΘΥΜΗιΣ-ΚΑΙ- -ΕΝΑΛΛΑΞ-..),ΛΕΩ 'ΓΩ;