Τρίτη, 26 Απριλίου 2016

Υπάνθρωποι βάνδαλοι!


Υπάνθρωποι βάνδαλοι!

ΤΗΝ ΟΡΓΗ ΤΩΝ ΝΕΚΡΩΝ ΝΑ ΦΟΒΑΣΤΕ ΚΑΙ ΤΩΝ ΒΡΑΧΩΝ ΤΑ ΑΓΑΛΜΑΤΑ 
Οδυσσεύς Ελύτης


Βάνδαλοι "αποκεφάλισαν" το άγαλμα της Βορείου Ηπείρου στο κέντρο της Αθήνας. Τέλος εποχής για το άγαλμα της γυναίκας της Βορείου Ηπείρου στην οδό Τοσίτσα, δίπλα στο Πολυτεχνείο. (Μιχαήλ Σέρβος).



Εξοργισμένος σε αφάνταστο βαθμό, μου ήρθε στο μυαλό το παρακάτω κείμενο, που είχα βρει στο διαδίκτυο και ταιριάζει απόλυτα:

H Aθήνα αποτελεί τον καθρέφτη της νεοελληνικής πραγματικότητας. Καθρεφτίζει από μόνη της όλη την νεοελληνική κουλτούρα...! Η πόλη που την έκαναν έρμαιο της νεοελληνικής γυφτιάς, η οποία κατηφόρησε ή ανηφόρησε από όλες τις μεριές της ένδοξης.. επικράτειας, τη λεηλάτησε, την κατακρεούργησε, την βίασε και τη βιάζει καθημερινά ιδίως με τα ανεγκέφαλα βλαστάρια της (διαθέτουν άλλωστε και αυτόνομη περιοχή στο κέντρο), και τώρα αποτελεί και τη μεγάλη αποθηκη της δυστυχίας που μπουκάρει απο του διαόλου τη μανα και συμβάλει με τη σειρά της στην ατομική και συλλογική κακοποίηση. Γιατί δεν την άφηναν στην ησυχία της με τους λιγοστούς της κατοίκους και το ιερό τοπίο αμόλυντο, τον Παρθενώνα στη αιώνια μοναξιά του, απλώς ως τον χώρο-μνημείο που ο κλασσικός πολιτισμός έφτασε στην κορύφωση του; Έτσι σαν χώρο παγκόσμιου προσκυνήματος, για όλους εκείνους που έχουν συνειδητοποιήσει τι σημαίνει για τον πολιτισμένο κόσμο ο κλασικός Ελληνικός πολιτισμός! Ποιές ιδέες εκφράζει ο Παρθενώνας! Γιατί δεν σεβάστηκαν οι νεοέλληνες το μνημείο-πόλη και έχτισαν πάνω του τις πολυκατοικίες τερατουργήματα (που θαμπώνουν με την ομορφιά τους...τους νεόκοπους της αρχιτεκτονικής ένδειας). Γιατί οι τσιφλικάδες-Μακρυγιάννηδες της περιοχής δεν επέτρεψαν στους ...επάρατους Βαυαρούς του Όθωνα να κάνουν πράξη το μακρόπνοο πολεοδομικό σχέδιο του Κλεάνθη και του Τσίλερ με τους μεγάλους δρόμους και τα πάρκα, γιατί εκείνοι έβλεπαν πολύ μακριά στο μέλλον (ένα θεός ξέρει πως κατάφερε η Αμαλία να γλυτώσει από τα δόντια των τσιφλικάδων την Πανεπιστημίου..που την ήθελαν στενότερη και από την Σταδίου για να μείνουν ανέπαφα τα τσιφλίκια τους) και απειλούσαν πως μόνο από το πτώμα τους επάνω θα περνούσαν οι λεωφόροι; 
Πολλά τα γιατί ! Και λιγοστές, αλλά πολύ θλιβερές οι απαντήσεις! 
Μάλιστα, το εξήγησε με μια απλή υπενθύμιση και με το θάρρος (πέστε και θράσος αμα αγαπάτε...) που διακρίνει τα κείμενα του ο "ενοχλητικός" Κασιμάτης προ ημερών: Το τραίνο έφυγε οριστικά στις 3 Σεπτεμβρίου του 1844 και από τότε ανακυκλώνουμε τα σκ..ά μας. Πικρό μεν, αλλά η αλήθεια συνήθως έτσι είναι, πικρή και αχώνευτη!


1 σχόλιο:

ΑΡΧΑΙΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ είπε...

Τα παράξενα και παράταιρα αυτά στοιχεία/όντα/πλάσματα(ολόκληρο δηλαδή το -διάσπαρτο-νεφέλωμα/δίκτυο/κύκλωμα των…"αναρχοαυτονόμων/αντιφά/αντ(ι)εξουσιαστών"περιφερομένων μεταξύ…Κολωνακίου-Εξαρχείων και…Εκάλης-Κηφισιάς,πράκτορες μυστικών υπηρεσιών που κατοικοεδρεύουν ‘στην ελληνική πρωτεύουσα πόλι,διάφορες περίεργες Μ.Κ.Ο.,παρανόμως εισελθόντες και ύστερον ελληνοποιηθέντες υπήκοοι νιοστής γενεάς ανθρώπων κ.ο.κ.)που δρουν ανενόχλητα και υπό τη σκιά/μύτη και την απόλυτη ανοχή(ασυδοσία)των ελληνικών (διωκτικών) αρχών θα πρέπει,μάλλον,να…μετακομίσουν-μεταναστεύσουν ‘σε άλλη χώρα,ευρωπαϊκή ή μη,προκειμένου για να ‘δουν το αληθινό πρόσωπο της ευνομίας και να αντιληφθούν τα ακριβή όρια(και συγχρόνως τα αγαθά..)μεταξύ ανομίας και τάξεως!Ο συγκεκριμένος νεο-μηδενισμός ουδέποτε αποτελεί ή και απετέλεσε κοινώς παραδεκτή αισθητική του χώρου και (διαθέσεως/αξιοποιήσεως) του χρόνου ή πρακτική(εκτός ολίγων…ντανταϊστικών καταλοίπων)’στο καλλιτεχνικό στερέωμα και στασίδι της γλυπτικής,εν προκειμένω,τέχνης ούτε ιδεολογικό(=βλ.και "ιδεοληπτικό"..)εποικοδόμημα-προκάτ-προκάλυμμα/αποκορύφωμα προς την επίτευξη της μιας,κάποιου είδους και τύπου,…"αταξικής κοινωνίας"που,ψυχαναγκαζόμενοι,ονειρεύονται(φαντασιώνονται ‘σε ονείρωξη)να δημιουργήσουν ‘στην Ελλάδα μας…
Τώρα,το ερώτημα που γεννάται και πλανάτ’,εδώ,είναι:μήπως θα ‘μπορούσε να αναληφθή πρωτοβουλία(Βορειοηπειρωτών ή -και- άλλων διαμενόντων εν Αθήναις δεν έχει και τόση σημασία..)για την ανέγερση ενός νέου και με σημαντικές βελτιώσεις ‘στο σύνολό του ιστορικού μνημείου,ικανού να εκφράση το μύχιο πόθο της ανεξαρτητοποίησης,αυτονόμησης και,εν τέλει,απελευθέρωσης εκείνου του γεωγραφικού τμήματος της Ηπείρου(χώρας..)που παραμέν’υπό αλβανική κατοχή(διοίκηση-εποπτεία-έλεγχος)ελλείψει -‘σε καθεστώς εκδημοκρατισμού,πια..- και της αναχάραξης των συνόρων κατά το μήκος της μεθορίου*,εκεί ‘πάνω;
*Για τις μεταχοτζικές σχέσεις μεταξύ Αθηνών και Τιράνων έχουν διεξοδικώς και κατ’επανάληψι γραφθή πολλά και τα πλείστα αφορούν τον εντέχνως καλλιεργούμενο και αναφυόμενο (νεο-εθνικό) σωβινισμό…"’μικρής(τουτέστιν βαλκανικής-του Αίμου..)κλίμακος"(όπως τουλάχιστον τον ονοματίζω εγώ)από ωρισμένους κύκλους της Αλβανίας/Σκι(υ)π(ε)ρίας έναντι της χώρας μας με την ευθεία προ(σ)βολή εδαφικών διεκδικήσεων εις βάρος της καθώς και την προσπάθεια εξομάλυνσης,μετάβασης που γίνεται και επισυμβαίνει ‘σε καθεστώς φιλελευθεροποίησης/παγκοσμιοποίησης της οικονομίας και απελευθέρωσης των αγορών της υφηλίου αλλά και την πρόοδο ‘στο θέμα της κατοχύρωσης του σεβασμού και της προστασίας(υπεράσπισης)των θεμελιωδών δικαιωμάτων των εθνικών/εθνοτικών μειονοτήτων της νεόκοπης γείτονος χώρας.